Вирішила показати свій ремонт. Двушка 54 кв. М.

51

У цьому пості хочу розповісти про свій ремонт, де головною метою поставив відпрацювання методик по візуальному розширенню малих приміщень, якими і є більшість квартир жителів міст.

Я не є ні дизайнером, ні художником. Абсолютний любитель в цій справі. При розробці дизайну своєї квартири керувався здоровим глуздом, деякими раніше випробуваними ідеями з минулого ремонту, натхненням від зарубіжних дизайнерських інтер’єрів і максимальною в’їдливістю до деталей. Допомагали мені в цьому чудова бригада робітників і також 3d програмне забезпечення. Про це всім нижче.

Отже, дано-2к квартира 54 кв. М. Серії п-3, стандартне планування. Ніяких перепланувань не планувалося і не робилося. Виходячи з власного досвіду, я знаю, як більшість таких квартир захаращуються і перетворюється в темні похмурі коморки з брудно-бежевими стінами, коричневими дверима, сірою плиткою на кухні і т.п. Найбільше мені цього не хотілося. Тому розробляючи інтер’єр єдиною і основним завданням було візуально розширити простір. При малій площі всіх приміщень зробити це можна єдиним способом — максимально освітлити приміщення. Тому було прийнято вольове рішення зробити все білим, але при цьому не лікарняного виду. Білий колір я насправді зовсім не люблю, але з минулого досвіду знаю наскільки він може візуально освіжити і розширити простір.

— світлі поверхні

— максимальна кількість природного і штучного світла

— використання дзеркал

— мінімум меблів — тільки те, що потрібно.

1) світлі поверхні. Моє переконання-залиште темні поверхні для замків, вілл, котеджів з панорамними вікнами і т.п. Це не рішення для стандартних російських квартир. Будь темний колір краде обсяг, поглинає освітлення.

Стіни, підлога, стеля, меблі, двері — я використовував все біле. Білий колір насправді має безліч відтінків. На практиці найчастіше використовується два-ral9010 (виглядає як кремовий) і ral9016 (сніговий холодний білий). За базу я взяв ral9010-кремовий-він не такий холодний — при штучним освітленні стає бежеватим, а при природним натуральним білим.

Відразу стало питання — як все зробити одного білого кольору, а не безлічі різних відтінків, що було б не акуратно і впадало сильно в очі. Насправді це досить суттєва проблема, оскільки виробники чого б то не було (меблів, дверей, паркету, люстр, плитки) використовують фарбу і матеріали різних відтінків і більшість з них знати не знають про єдині каталогах кольорів (типу ral).

Тому було вирішено купити одну фарбу, відколеровану під ral9010 і їй фарбувати все самим-меблеві фасади — стеля, стельові молдинги, плінтуса, дверні лиштви, укоси вікон і т.п. Під той же колір підібрали колір розеток і рамочок, колір шпалер в кімнатах. Для цього довелося відразу обзавестися пробниками білого кольору і все порівнювати з ними (пізніше додалися пробники паркету, шпалер, плитки і т.п., що постійно доводилося возити з собою по магазинах). Повірте-це дуже важливо. Всі матеріали я купував тільки після їх особистої перевірки в шоу-румах і магазинах, і порівняннями зі своїми пробниками, а потім і перевіркою в 3d програмі на колірне поєднання з усім іншим. Ніякого кота в мішку і замовлень через інтернет по фотографіях.

Велику допомогу надали і картинки готових зарубіжних дизайнів з інтернету. Будь-яке рішення я намагався знайти у вигляді готових інтер’єрів, щоб оцінити їх затишок або загальне поєднання. Але треба розуміти, що ці готові дизайни можуть як допомогти, так і повністю знищити вашу задумку. Я помітив, що під час ремонту люди часто потрапляють в пастку цих готових дизайнерських рішень. Вони починають кусочнічать-бачать картинку інтер’єру і беруть з неї тільки шпалери, або тільки фактуру статі, і в підсумку замість цілісного дизайну виходить мішанина або просто не поєднувані кольори, речі т.п. Для себе я відразу засвоїв, що якщо брати якусь колірну і дизайнерську схему, то повністю «від» і «до». Також щоб не потрапити в пастку, мені дуже допомогли візуалізують 3d програми (в основному я користувався безкоштовною програмою sweethome 3d).

Батареї і двері робилися на замовлення під колеровку. Дверна компанія єдина яка не потрапила в колір. Змушувати їх все переробляти не став, хоча вони не тільки в кольорі накосячілі, але ще багато де (частина дверей при транспортування пошкодили, а робили їх на замовлення і зовсім майже 4 місяці). По дверях прийшов до висновку, що треба було брати звичайні не фарбовані двері з фільонкою і самим фарбувати потрібного кольору.

Нижче видно різницю в кольорі між фарбованими лиштвами і кольором полотна, який вони на замовлення робили. Неприємно звичайно, але в реальності в очі це не сильно кидається.

А тут видно різниця відтінку між меблями і іншим. Цю ікеевскую стінку думав перефарбувати, але такий білий дещо освіжає кімнати:

Батареї для контрасту взяв ral9016 холодного відтінку — під колір паркету.

Паркет-це найскладніше. Білої паркетної дошки на ринку мало. В основному вона йде з текстурою дерева, мені ж хотілося чисто білого. Таку дошку вдалося знайти, хоча він вийшов і більш холодного відтінку, але це якраз не настільки принципово, так як прямий кут між стінами і підлогою дає різне освітлення і ця різниця у відтінках не викликає відторгнення в реальності.

Для додання білим кімнатам різноманітності я використовував американські шпалери thibaut з природними малюнками. Фон шпалер також білий, а малюнок не великоваговий і не геометричний, тому не дратує погляд навіть на великих поверхнях. Це чистий і екологічний папір (не флізелін і не вініл). Якість малюнків таке, як ніби їх художник пензликом намалював (малюнки рельєфні!):

2) максимальна кількість світла. Напевно кожен з вас знає, як в квартирах буває темно і тьмяно. А якщо стоять енергозберігаючі люмінесцентні лампи, то взагалі швах. З огляду на, що більшу частину року в росії вечорами темінь, а проводять вечори часто в квартирі, то я вважаю треба використовувати максимум освітлення. Мало освітлення не буває! я відразу відкину в сторону питання енергоефективності та комунальних витрат на електрику: кому як, але ці зайві пару сотень рублів на місяць навряд чи щось вирішать, коли ви вирішили витратитися на ремонт під ключ.

На мій погляд на кімнату 12-14 метрів потрібно близько 400-450 вт освітлення (якщо брати освітленість ламп розжарювання). Це досить багато. Тому у всіх приміщеннях я створив два рівні освітлення-основне супер-яскраве для роботи і повсякденних справ, і друге — приглушене, коли хочеться затишку.

Як це зроблено на практиці?

По-перше, в кожній кімнаті використовував натискний електронний диммер (регулятор освітлення) для верхнього освітлення. Чому рідкісний натискний, а не крутиться?

Причин безліч:

— вони електронні, тобто не містять трансформатор з котушкою — тому не свистять і не створюють ніякого шуму.

— вони можуть знижувати рівень освітлення до абсолютного мінімуму (наприклад до рівня яскравості свічки, коли трохи видно червона нитка розжарювання)

— вони можуть витримувати великі навантаження (реально до 350-400 вт на 1 диммер)

— до них можна підключити в ланцюг звичайні вимикачі і дистанційно керувати з різних точок кімнати (наприклад, регулювати стельове світло через вимикач поруч з ліжком)

— вони плавно вмикають і вимикають світло одним натисканням-виглядає дуже ефектно.

Але саме по собі верхнє освітлення не може створити затишок. Тому в кімнатах, кухні, санвузлі, передпокої був зроблений другий контур освітлення — настінне підсвічування (включаючи бра), яка створює контурне освітлення з вираженими тінями — таке світло приємно використовувати перед сном або темним зимовим ранком після пробудження, коли не хочеться яскравого світла.

Люстри і бра намагався брати з матового скла, щоб зберегти м’якість освітлення.

Важливо створити два контури освітлення по всій квартирі, а не тільки в якійсь частині, щоб максимально користуватися цим ефектом затишку.

Що стосується природного освітлення з вулиці — тут допомагають саме білі світлі поверхні, про що писав вище. Природне світло прекрасно розсіюється на білому. Також я використовував вікна з мінімум стулок. Три стулки на 1.8 метра — це перебір на мій погляд. Інпости і рами тільки зменшують площу і без того маленького вікна в таких квартирах. Так що я ставив дві стулки на вікна і одну велику на балконне вікно.

3) дзеркала-дуже важливий елемент. Багато людей використовують дзеркала не правильно. Ставлять в темній глухий передпокої шафа-купе з дзеркалами і думають, що це їм якось допоможе. Дзеркала допомагають розширити і освітлити простір за умови наявності власне того, що в них може відображатися. Якщо нічому відбиватися-то і ефекту не буде. Я ставлю дзеркала навпроти максимального простору, щоб воноВідбивалося в них. Це означає-навпроти вікон, навпроти бра, у ванній кімнаті навпроти дверей так, щоб в дзеркалах відбивалося максимум простору і світла. Тоді дзеркала творять чудеса і можуть збільшити кімнату в два рази.

Для цього я переобладнав звичайні ікеевские гардероби за своїм проектом-перефарбував в свою фарбу, вставив дзеркала, встановив карниз. Гардероби поставив на далеких стінах кімнат навпроти вікон, щоб відображати всю кімнату цілком. До речі, переробка меблів обійшлася в сущі копійки. І зайнявся я цим тільки через те, що нічого більше не знайшов підходящого ні за кольором, ні по дизайну. Найближчі аналоги таких меблів коштували від 100 тис за 1 шафа. Ці ж пакси коштували реально десь під 30-35 тис руб під ключ з усіма матеріалами для переробки. Натхнення для переробки теж почерпнув з інтернету, де люди переробляли такі шафи (англомовні сайти).

Перестаратися з дзеркалами не варто. Ставити величезні дзеркальні стулки, як у розсувних паксів розміром 2х3 метри — дурість і убозтво, вб’єте весь затишок.

А ось подивіться як візуально розширився простір на балконі з глухою стіною за допомогою дзеркального пакса:

І гордість-повністю зроблений мною і виконробом буквально за 1 тиждень і всього за 15 тис руб (меблеві компанії хотіли від 50 тис за таку шафу) саморобний дзеркальна шафа в глухій ніші передпокою. 100% шафи-дзеркальна поверхня (навіть боковинки шириною всього 3 см). А для посилення ефекту прямо над дзеркалами шафи були встановлені точкові галогенові світильники для посилення освітлення. В результаті коридор з боку кухні візуально збільшився в три рази:

4) мінімум меблів. Не захаращуйте своє житло. Я намагаюся позбавляти від усього не потрібного.

Скажу також, що я абсолютно проти всяких багаторівневих стель і взагалі перепланувань в звичайних квартирах з низькою стелею (2.6 м). Зазвичай це тільки краде простір, створюючи потім багато відкладених проблем. Тому я використовував лише прості рішення.

Дуже важливо розташування меблів. Громіздкі шафи гардеробної ширини (60 см) здатні зіпсувати будь-яке приміщення, особливо коли вони встановлюються по довгій стороні, роблячи вузьку приміщення ще більш вузьким. Я намагаюся розміщувати меблі за принципом вільних кутів. Чим більше вільних кутів, тим чистіше, просторіше кімната.

Проте я поставив найбільші шафи впритул до кутів. Це було зроблено спеціально. По-перше, розширити простір за рахунок дзеркал, які добре відображають перпендикулярну шафі бічну стіну кімнати (тобто стіна продовжується у відображенні, подвоюючи візуально габарити кімнати).

По-друге, так менше краде простору. Шафа є як би частиною стіни і тому не здається чужорідним елементом в приміщенні. З іншого боку, шафа автономний-він не вбудований. Зауважте, що я не став доводити карниз шафи впритул до стелі або бік шафи до стіни. Це я зробив так само навмисно, щоб шафа залишилася самостійною одиницею, показуючи реальні розміри кімнати, а не красти простір своїм масивом, якби він був повністю вбудований в стіну і стелю.

А ось цей кутовий шафка-вітрина взагалі не помітний, тому що. Коли двері в кімнату відкриті, він повністю ховається за дверима:

Я також залишив вільний доступ до всіх вікон. У своїй кімнаті не став вішати ніякі штори. Взагалі вважаю штори пилозбірниками і знищувачами простору (особливо ті, багатошарові гардини і тюль на всю стіну з вікном). Гардини гарні в замках або віллах. Для звичайних квартир зараз є прекрасні варіанти рулонних штор, які встановлюють прямо в стулку вікна. У дитячу я все ж повісив штори, але з тієї ж колекції, що і шпалери, щоб максимально узгодити перехід від стіни до штор.

Окремо я підійшов до питання облаштування передпокою. Як ви всі знаєте, передпокій в таких квартирах зазвичай являє собою величезний вбудована шафа-купе до стелі зі скляною або дзеркальною поверхнею. Місця немає, вузький прохід, тапочки всюди, килимки. Одним словом-жах! тому я відразу відкинув такий підхід.

У передпокій я поставив… Вітрини. Теж ікеевская меблі серії ліаторп. Її колір якраз ral9010, тобто той базовий, який я використовував по всій квартирі. У передпокої немає природного світла, тому спосіб зберегти простір — це мінімум меблів. Скляні прозорі стулки вітрин менше крадуть простір, як і вузька ширина вітрини (близько 35 см в порівнянні з вбиральні шириною в 60 см). Для додання контрасту і щоб не зійти з розуму від великої кількості білого, я використовував шпалери прекрасного блакитного кольору. При штучному освітленні вони стають кольору»тіффані». З білим прекрасне і свіже поєднання.

Звичайно в передпокої не обійшлося без помилок. Я повісив кришталеву люстру, тому що вона дає хороший яскраве світло. Але відливи кришталю в підсумку дали досить специфічні світлові ефекти і плями по шпалерах і підлозі. Особливо з тонкою текстурою шпалер. Це прорахунок. Але звикаєш швидко. На фото це видно як плямистість стін і підлоги. Ось так-потрібно враховувати кожну дрібницю.

Не бійтеся широких молдингів (плінтусів) — як стельових і так і підлогових. Вони дозволяють розширити простір по висоті навіть при низьких стелях в 1.6 м. Я не користувався ніякими натяжними або підвісними стелями. Тільки стяжка і та відколерована біла фарба. Стельовий молдинг я використовував практично плоский: не кутом, як зазвичай, а так, щоб він на стіні лежав і на стелю практично не заходив по ширині. Для низьких стель це виграшно виглядає. Плінтус на підлозі теж максимально вузький — всього 1 см ширини і без всяких химерностей і впуклостей (з яких потім пил замучитеся прибирати).

У ванній кімнаті теж використовував принцип мінімалізму. Дзеркало навпроти входу відразу розширює в два рази простір. Ванна збоку від входу, щоб не красти простір. Раковина-тюлпан без всяких ящиків для розширення простору (пам’ятайте, принцип вільних кутів, так і чистити простіше). Ванну використовував не прямокутну, а розширюється, щоб максимум використовувати той малий простір 1.7х1.7 метра. Шафка повісила над пральною машиною так, щоб залишилося додаткове місце і під шафкою, і над шафкою про всяк випадок. Освітлення за допомогою 9 шт led-ламочок. Вони дуже яскраві, але не сліплять і всього по 3 вт кожна (замість 50вт/220в або 20вт/12в галогенок, а-ля жаровня).

Ну і наостанок, кухня. Кухню я зробив повністю в іншому стилі-яскраву, соковиту, контрастну. Не можна жити в повністю білому інтер’єрі. Підлога-натуральний горіх. Плитка-зелений глазурований кабанчик з білої глини. Біла глина-дуже важливо-тобто основа плитки біла, а на ньому зелена глазур. Таким чином, при попаданні світла ця плитка світиться зсередини, на відміну від багатьох дешевих підробок, які зроблені з темної червоної глини і не мають такого ефекту.

Схоже я один з небагатьох, хто виклав стіни знизу до верху кабанчиком. Я не знайшов в інтернеті жодного адекватного втілення цієї ідеї, тому дуже радий що вийшло дійсно добре і затишно.

Кількість глухих фасадів звів до мінімуму, зробивши скляні дверцята скрізь, де це було можливо для розширення простору.

Коли робите кабанчик на фартусі запам’ятайте раз і назавжди — кабанчик повинен починатися точно від стільниці — не заходити за неї вниз і без всяких бортиків. Таку помилку часто допускають люди, тому що зазвичай установкою кухні, стільниці (особливо якщо це камінь) і фартуха-плитки займаються різні бригади. Тому розрахунок висоти фартуха потрібно проводити на найпершому етапі під вашу відповідальність.

Кухня всього 8-9 кв. М. Тому щоб зберегти простір я купив досить незвичайний стіл. Відразу скажу, що я терпіти не можу скляні столи. Свій стіл я шукав дуже і дуже довго і в підсумку взяв останній із залишків. У складеному стані він маленький (110х70 см всього), але за нього спокійно поміщається 4 людини. Для сім’ї з дитиною цього більш ніж достатньо. Але якщо приходять гості…. Дивно, але цей стіл можна простим рухом розсунути майже до трьох метрів (тобто на повну ширину кухні!) за допомогою вбудованих потрійних санчат, захованих під стільницею.

Перехід між кухнею і передпокою-шпалери-плитка виконані через молдинги:

У цій кухні світло грає виключно важливу роль. Використовувалося потрійне освітлення-лампа над столом (суперенергозберігайка led еквівалентної потужності 110 вт), 8 шт спрямованих галогенних спотів (в сумі 400 вт) і вбудоване підсвічування фартуха, стільниці і ящиків. Можна включати як всі разом, так і окремо.

(p. S. Скляні полиці навмисно не став використовувати — не люблю)

Для економії простору використовувалася вбудована в ящик прасувальна дошка. Рік використання показав, що це досить зручно.

(p. S. Скатертину столу вже облагородили, білуСтіну теж покрили всякими рамочками і дизайнерськими штучками)

Отже, завершуючи огляд, зазначу, що користуємося ми цим всім вже 1 рік і все знаходиться в практично такому ж ідеальному стані як ви бачите на фото.

Відповім на поширені запитання:

1) білий складно утримувати в чистоті. Це брехня. Білий набагато простіше утримувати в чистоті, ніж будь-який інший колір. На білому не видно ні бруду, ні пилу. Дитина до слова, у нас присутня. У нас в передпокої навіть килимків немає. До біса ці пилозбірники. Білі плінтуса миються жорсткою губкою. Запорука успіху-якісна фарба (я використовував американську benjamin moore).

2) чи дорого це обійшлося? обійшлося дорого. Але ніхто не гнався за золотими унітазами. Є і дуже дорогі матеріали (плитка на кухні, горіховий підлогу, граніт, шпалери, фарба). Але меблі, як і кухня, звичайна ікеевская, кілька облагороджена власними силами (будь-яку ікеевскую меблі до слова можна перефарбувати спокійно). Люстри звичайні з леруа мерлена або обі.

3) став би я повторювати це знову? ні, не став би. Це був експеримент. Результат перевершив мої очікування. Вийшло з точністю до дрібниць як було задумано. Наступного разу буде зовсім інший підхід і кольорові гами.

4) який стиль? ніякий. Стилю ніякого немає. Це еклектика.

5) де ви зберігаєте всі речі? насправді у мене є великий склад. Тому проблем зі зберіганням речей немає. Всі непотрібні або сезонні речі відвозяться з квартири з очей геть, хоча головне не захоплюватися вещізмом.

Якось так. З нетерпінням чекаю ваших коментарів!

не йдіть! ще статті з цієї теми