Все про залізниці Італії


Все про залізниці Італії .

Італія – одна з моїх улюблених країн в плані відпочинку. Сонце, безтурботність, привітні люди – все це веде мене від проблем насущних: будинки, роботи, навчання. Особливо в Італії мені подобаються міста Турін і Генуя. А ще в цій країні абсолютно чарівні села. Як-то мені вдалося тиждень прожити в Борджо-Верецци – чарівне містечко. Але до всім цим прекрасним містах і селах треба якось добиратися… Для мене, та й для багатьох мандрівників самим зручним способом переміщення по території Італії є залізниця. Також ви можете знайти все необхідне на ресурсі купити квитки на поїзд через інтернет.

У свій час стосовно залізниці Італії у мене виникла ціла маса питань. І я годинами шукала потрібну інформацію в Інтернеті або дошкуляла питаннями друзів і знайомих, які відпочивали в цій країні і їздили на поїздах з одного міста в інше. Якщо в даний момент ви така ж або такий же «чомучка» як я кілька років тому, то моя розповідь для вас. Постараюся донести максимум корисної інформації, необхідної туристу для подорожі на потягах в Італії.

Які бувають поїзда в Італії
Свою історію сучасна залізниця Італії починає ще в XIX столітті, коли в Неаполі (1839 рік) була прокладена перша залізнична гілка до Протези. З часом італійці оцінили зручність залізниці, і вона стала активно розвиватися.

На даний момент протяжність залізничних колій у країні становить близько 16 тис. кілометрів. Держава (компанія Тrenitalia) володіє 80 % перевезень в країні. Ще 20 % обслуговують різні приватні залізничні компанії, про двох з них, NTV і Circumvesuviana (Чиркумвезувиана), я розповім сьогодні, так як більшість мандрівників користується послугами саме цих корпорацій.
Поїзди компанії Тrenitalia
У «володіннях» компанії Тrenitalia є наступні категорії поїздів:
Frecci.
Intercity (IC).
Interсity No.te (ICN).
Eurocity (EC).
Regionale Veloce (Rv).
Regionale (R).
Перед подорожжю треба уважно ознайомитися з усім розмаїттям типів поїздів, щоб потім під час поїздки не було неприємних несподіванок. Я розповім про кожен окремо.

Поїзди категорії Frecci
Назва перекладається як «стріла». І правда, стели у нас асоціюються зі швидкістю і стрімкістю, а поїзди Frecci їздять зі швидкістю 200-360 кілометрів на годину.

В цій категорії є три види поїздів:

Frecciabianca,
Frecciargento,
Frecciarossa.
Поїзди Frecciabianca
Frecciabianca («біла стріла») – це поїзди, які обслуговують напряму з Мілана до Венеції, Трієста, Удіне. Також під піклуванням» «Білої стріли» знаходяться місцеві прибережні лінії Адріатики, Лечче і Барі. Відмінною рисою Frecciabianca є високий комфорт, простота і лаконічність в оформленні вагона, а також досить демократичні ціни на квитки.

Що стосується інтер’єру, у вагонах першого класу крісла розташовуються за схемою «2 + 1» (зліва одинарні крісла, а праворуч подвійні). Таким чином виходить широкий прохід і добре продумана система для багажу.

У вагонах другого класу крісла розташовуються за схемою «2 + 2».

У порівнянні з першим класом тут і самі крісла трохи вже і більш вузький прохід. Якщо ви в плані ваги наздоганяєте Ніро Вульфа, боюся, вам у такому вагоні буде некомфортно, а у людей середньої комплекції ніяких проблем не виникне.

Особисто я не можу знайти якоїсь особливої різниці між класами, крім кількості посадочних місць та ширини проходу. Всі вагони в поїзді чисті і затишні. Frecciabianca – самий повільний поїзд з тих, які їдуть зі швидкістю 200 кілометрів на годину.

Як правило складу поїзда Frecciabianca такий:

2 вагона першого класу;
6 вагонів другого класу;
1 вагон для людей з обмеженими можливостями;
всього 9 вагонів.
Поїзди Frecciargento
У перекладі – «срібна стріла». Їздять ці поїзди як за стандартними, так і за швидкісними лініями. Основні маршрути проходять через Верону, Рим, Венецію, Реджіо Калабрію, Барі, Лечче.

У першому класі схема розміщення крісел «2 + 1», вони йдуть по напрямку руху поїзда. У вагоні досить багато вільного місця, не виникає відчуття якоїсь скутості, коли у вагоні багато людей. У другому класі схема розміщення крісел «2 + 2».

Єдиним недоліком цього класу (як і деяких інших класів в інших категоріях поїздів) вважаю те, що крісла розташовані один навпроти одного, тобто по ходу руху поїзда сидить тільки половина пасажирів. Я як-то раз вперше їхала в такому вагоні, сиділа проти руху поїзда, і мене трохи заколисало. Але літній італійський пан помітив, що я зблідла, і запропонував підмінятися місцями. Незабаром мені стало набагато краще. Потяги «Срібна стріла» їздять зі швидкістю 250 кілометрів на годину.

Як правило складу поїзда такий:

1-3 вагона першого класу;
2-5 вагонів другого класу;
у деяких поїздах є вагон-ресторан або вагон з баром;
всього 7-9 вагонів.
Поїзда Frecciarossa
Frecciarossa («червона стріла») – це найшвидші потяги в Італії, вони розганяються до 360 кілометрів на годину! Курсують між великими містами:

Мілан – Рим (доїхати можна всього за 3 години);
Мілан – Больонья (всього 1 годину в дорозі);
Рим – Неаполь (дістатися можна за 1 годину 10 хвилин) і т. д.
Перший і другий клас фактично не розрізняються. У першому пасажирів розсаджують за схемою «2 + 1», у другому – «2 + 2». Крісла однаково зручні, проходи просторі. Можна розкласти невеликі столики, присутні розетки для підключення ноутбуків і інших пристроїв.